Χοιρινό με κυδώνια και δαμάσκηνα

Ένα πιάτο άκρως χειμωνιάτικο, άκρως εορταστικό και άκρως γλυκά πεντανόστιμο!!!
Απολαύστε!!!





Υλικά:
1,5 κιλό χοιρινή τηγανιά
500γρ. δαμάσκηνα ξερά χωρίς κουκούτσι
2-3 κυδώνια
1/4 ποτηριού ελαιόλαδο
1 μικρό μπουκάλι κονιάκ
1 σφηνάκι κονιάκ
1-2 δαφνόφυλλα
1/2 ξυλάκι κανέλα 
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
χυμό από 2-3 πορτοκάλια
χυμό από 2-3 μανταρίνια 
2 κ.γ. μέλι
αλάτι
πιπέρι
λίγο νερό
(προαιρετικά 1/2 κ.γ. κορν φλάουρ, κουκουνάρι)


Εκτέλεση:
Από το προηγούμενο βράδυ (ή αν δεν έχουμε προλάβει, κάποιες ώρες νωρίτερα προτού φτιάξουμε το φαγητό μας) ρίχνουμε σε ένα μεγάλο μπολ τα δαμάσκηνα, το κονιάκ και το χυμό πορτοκαλιών και μανταρινιών και τα αφήνουμε να φουσκώσουν.


Ρίχνουμε στην χύτρα το ελαιόλαδο και σοτάρουμε το χοιρινό μαζί με το κρεμμύδι. Αλατοπιπερώνουμε και σβήνουμε με το σφηνάκι κονιάκ. Προσθέτουμε τα δαφνόφυλλα και την κανέλα, κλείνουμε την χύτρα και μαγειρεύουμε για 35'.


Όση ώρα βράζει το φαγητό μας, καθαρίζουμε τα κυδώνια (αφαιρούμε σπόρους και ίνες) τα κόβουμε σαν πατάτες και τα σοτάρουμε σε ένα τηγάνι με λίγο ελαιόλαδο να πάρουν χρώμα και να μαλακώσουν λίγο (προαιρετικά ρίχνουμε και το κουκουνάρι). Τα βάζουμε σε ένα πιάτο και τα αφήνουμε στην άκρη.


Ανοίγουμε την χύτρα αφαιρούμε την κανέλα και τα δαφνόφυλλα, ρίχνουμε τα δαμάσκηνα και όλο το ζουμί από το μπολ, τα κυδώνια και το μέλι. Αφήνουμε σε χαμηλή φωτιά να σιγοβράσει περίπου 15'-20' να δέσει ή σαλτσούλα. (προαιρετικά μπορούμε να ρίξουμε και 1/2 κ.γ. κορν φλάουρ). 


Αποσύρουμε από την φωτιά και αφήνουμε να κάτσει. Έτοιμο!!!




*Σερβίρεται υπέροχα με ρύζι ή πουρέ κάστανο!!!!

Καλή όρεξη!!!

Σχόλια

  1. Yummy Yummy!!! Αγαπώ πεντανόστιμο φαγάκι!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Eri... να είσαι καλά!!! Καλό Σαββατοκύριακο και σε εσένα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό μήνα και καλές γιορτές!
    Σου έχει μελώσει απίστευτα ωραία...έχω ξεσαγονιαστεί! Εφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ ´Εφη μου άστα ήταν όντως απίστευτα μελωμένο, έβαλα και ξαναέβαλα ήταν απολαυστικό και ευτυχώς έμεινε λίγο και για αύριο μιαμμμμ. Φιλιά πολλα καλο Σ/Κ :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο φαγητό από τα πολύ αγαπημένα!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέεεεελειο!!!!
    Με δαμάσκηνα και βερύκοκα συνήθως το φτιάχνω τα Χριστούγεννα, αλλά και τα κυδώνια τι όμορφα θα ταιριάζουν!!!
    Φιλιά, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Ξανθή... Πολλά φιλιά και σε εσένα να είσαι καλα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ ΈΛΕΝΑ... Με βερύκοκα δεν το έχω φτιάξει αν και το έχω ακούσει πολλές φορές, θα το δοκιμάσω κι έτσι γιατί μου αρέσουν. Καλό βράδυ και σε εσένα φιλια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θέλω το χοιρινό με κυδώνια και δαμάσκηνα να συνοδεύεται με ρύζι και πουρέ κάστανο. Και ένα ποτήρι κόκκινο κρασί. Άκυρο. Βάλε μπουκάλι.

    Καλό ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Kantharos....ένα κόκκινο στον κύριο λοιπόν!!!μπουκάλι!!!Καλό ξημέρωμα και σε εσένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ομορφη συνταγη, και πολυ γιορτινη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Elpiniki....σ' ευχαριστώ πολύ :) Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. άκρως Μακεδονικό φαγάκι, από τα αγαπημένα, οπότε θέλω περιποιημένη μερίιιιιιιιδαααααα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ... την έχεις πάντα :)) Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φοβερό φαγητό, όντως μυρίζει Χριστούγεννα!
    1 μπουκάλι κονιάκ όμως? Μου αρέσουν τα μεθυσμένα, αλλά αυτό παραείναι! :)
    Με κόκκινο κρασί για να μουλιάσουν τα δαμάσκηνα καλό δε θα γίνεται εξίσου? Και το σφηνάκι κονιάκ στο σβήσιμο παραμένει εννοείται, όπως και όλα τα υπόλοιπα νόστιμα υλικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @The Dark Chef...είναι το μικρό μπουκαλάκι 200 ml και τα δαμάσκηνα είναι αρκετά όπως και το κρέας οπότε μην το φοβάσαι....με κρασί δεν ξέρω πως θα είναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Mου αρέσει πολύ η συνταγή σας κ εγω είμαι καινούρια στο blog-κόσμο θα την φτιάξω και εγω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @katerina...καλώς ήρθες!!! γράφε μου στον ενικό :)) καλή αρχή και καλή επιτυχία με την συνταγή! Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. me ti allo kreas ginetai? to xoirino eixe ginei skliro tin proigoumeni fora

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, το κλασικό είναι με χοιρινό δεν το έχω δοκιμάσει με άλλο κρέας να σου πω την αλήθεια. Εμένα ήταν πολύ μαλακό και είχε μελώσει και η σαλτσούλα ωραία. Με μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο είδα οτι μπορείς να το φτιάξεις με μοσχάρι και άλλα κρέατα απλά δεν το έχω δοκιμάσει εγώ ποτέ και δεν μπορώ να σου εγγυηθώ το αποτέλεσμα.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις