ΓΕΥΣΗ...από Αρχαία Ελλάδα

Σήμερα είχα μια διάθεση να πειραματιστώ σε κάτι διαφορετικό.Μια και λάτρης της αρχαίας Ελλάδας άνοιξα να ξεφυλλίσω και να βρω μια ωραία συνταγή από ένα βιβλίο που έχω αγοράσει, αυτό είναι το
"Αρχαίες ελληνικές συνταγές" του Γιώργου - Αλέξανδρου Λαύκα εκδόσεις ΕΛΕΥΣΙΣ.

Είναι ένα πάρα πολύ ωραίο βιβλίο ιστορικά τεκμηριωμένο, με λεπτομέρειες, αναφορές και αποσπάσματα από τα αυτούσια κείμενα, με καταπληκτικές φωτογραφίες και παραπομπές και πάνω απ' όλα τέλειες συνταγές.Πραγματικά ο συγγραφέας έχει κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά.

Τελικά παρασύρθηκα με το διάβασμα και δεν μαγείρεψα ;) αλλά μου έδωσε την ιδέα για μια πρόσκληση φίλων σε "ελληνικό δείπνο" με αρχαίο ύφος.

Παραθέτω κάποιες φωτογραφίες του βιβλίου με τις λεζάντες τους, κάποιες που βρήκα στο διαδίκτυο και δικές μου.Καθώς και το κείμενο από το οπισθόφυλλο του βιβλίου, απόσπασμα από "Δειπνοσοφιστές".


Οπισθόφυλλο: "Ο ποιητής Νικόμαχος στο έργο του "Ειλείθυια" λέει τα εξής : Ο τέλειος μάγειρος είναι κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Μπορείς να πάρεις ως παράδειγμα πολλές φημισμένες τέχνες, που αν θέλει κάποιος να τις μάθει σωστά, δεν μπορεί να καταπιαστεί αμέσως μαζί τους, αν δεν γίνει πρώτα γνώστης της ζωγραφικής. Προτού, όμως, μάθεις τη μαγειρική τέχνη, είναι προτιμότερο να ξέρει κάποιες άλλες, όπως η αστρολογία, η γεωμετρία, και η ιατρική. Απ' αυτές θα γνωρίσεις τις δυνάμεις και τις τέχνες των ψαριών, θα δεις πότε είναι ή δεν είναι στην ώρα του το καθένα. Γιατί η απόσταση από τη μία απόλαυση στην άλλη είναι μεγάλη και μερικές φορές είναι προτιμότερο το ψάρι βόακας παρά ο τόνος. Μερικά από τα φαγητά είναι δύσπεπτα και μας τιμωρούν αντί να μας τρέφουν. Όποιος δειπνεί με εχθρικά φαγητά γίνεται φιλόνικος και χάνει την αυτοκυριαρχία του. Γι ' αυτά, λοιπόν, έχουν επινοηθεί αντίδοτα. Πρόκειται για μια μεταφορά τεχνικών γνώσεων, που αφορούν 'ο,τι πρέπει να συνοδεύεται από λογική και συμμετρία. Είναι θέμα τακτικής να επιλέξεις τα υλικά που θα βάλεις σε κάθε φαγητό και την ποσότητά τους, ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων που θα δειπνήσουν..."


ΑΘΗΝΑΙΟΣ "Δειπνοσοφιστές ", ζ 37


  • Συμπόσιο των Θεών. Π Γανυμήδης προσφέρει νέκταρ στον Δία, ενώ δεξιά απεικονίζεται η Εστία κρατώντας άνθη και καρπούς. Έργο του Όλτου, 520, Εθνικό Μουσείο Ταρκινίας.
  • Ο Αχιλλέας σε δείπνο.
  • Δαιτροί (υπηρέτες τεμαχισμού κρεάτων) κόβουν κρέατα σε μερίδες.
  • Ο ψαράς, τοιχογραφία από την Σαντορίνη. (Μουσείο Σαντορίνης)
  • Ο Τριπτόλεμος επάνω σε φτερωτό άρμα ξεκινά από την Αττική, για να διδάξει σε όλη την γή την καλλιέργεια του σιταριού.Κρατάει με το αριστερό του χέρι τα στάχυα και με το δεξί την φιάλη, στην οποία του προσφέρει η θεά Δήμητρα το ποτό του αποχωρισμού (5ος αιώνας, Λονδίνο, Βρετανικό μουσείο.
  • Τελετουργικό θυσίας χοίρου. Αριστερά διακρίνεται ο φοίνικας ένα από τα ιερά φυτά των αρχαίων Ελλήνων.
  • Πήλινο ειδώλιο άνδρα που τρίβει τυρί (Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας)
  • Ταφικό ανάθημα από το Άργος. Μητέρα διδάσκει μαγειρική στην κόρη της. 6ος αιώνας. Αρχαιολογικό Μουσείο Άργους.
  • Τεμαχισμός κρέατος.
  • Ράπισμα και συλλογής ελιάς
  • Αρτοποιοί
  • Χύτρα (1ος αιώνας π.Χ.) και Πύραυνα (φούρνος μέσα 2ου αρχές 3ου αιώνα π.Χ.) Μουσείο Ακρόπολης
  • Πύραυνα (φούρνος μέσα 2ου αρχές 3ου αιώνα π.Χ.) Μουσείο Ακρόπολης

Σύντομα θα ανεβάσω και συνταγή μόλις βρω χρόνο να τη φτιάξω.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις